ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΕΘΕΛΟΝΤΩΝ ΦΙΛΑΔΕΛΦΕΙΑΣ προς το ΣΤΟ της 20-3-2012
Στην σύσκεψη που έγινε για το έτος 2012 στον Δήμο Φιλαδέλφειας, οι Εθελοντές πρότειναν τα πιο κάτω:
1. Ο καθαρισμός από τα χόρτα στο άλσος θα πρέπει να έχει τελειώσει μέχρι 1 Μαΐου, οπότε αρχίζει η αντιπυρική περίοδος και έτσι ορίζει ο σχετικός Νόμος για την αντιπυρική περίοδο.
2. Η έναρξη διαβροχής από τα κανόνια να αρχίζει στις 12 το βράδυ και όχι στις 3 το πρωί που ισχύει τώρα. Η δικαιολογία για το ότι υπάρχουν επισκέπτες που θα βραχούν δεν είναι δυνατόν να θεωρηθεί σοβαρή, αφού όλοι ξέρουμε ότι τέτοιες ώρες μόνο νορμάλ άτομα δεν κυκλοφορούν μέσα σε αυτό.
3. Το Άλσος να κλείνει τις πόρτες του για το κοινό μετά την δύση του Ηλίου για την αποτελεσματικότερη προστασία του, όπως γίνεται και σε άλλα άλση της Αθήνας.
4. Να γίνει αίτημα προς την Ασφάλεια ΝΦ να κάνει τουλάχιστον μία φορά την εβδομάδα έλεγχο σε ύποπτους που συχνάζουν μέσα στο Άλσος. Με αυτόν τον τρόπο θα τους αναγκάσει κάποια στιγμή να το εγκαταλείψουν.
5. Να δοθούν τόσα αντίγραφα κλειδιών για τα λουκέτα των θυρών του άλσους, όσα είναι και τα οχήματα του 9ου Π.Σ. Οι κλειστές πύλες του άλσους είναι κλειδωμένες με χοντρό λουκέτο. Θα είναι πρόβλημα για το ΠΣ, όταν θα χρειαστεί να εισέλθει σε αυτό, διότι θα πρέπει να κάνει χρήση τροχών. Όσο και να ισχυριζόμαστε ότι ο Δήμος έχει δώσει κλειδί των θυρών στο Π.Σ., είναι αδύνατο να θυμηθεί ο πυροσβέστης που θα έλθει στο άλσος να έχει μαζί του και το κλειδί, πόσο μάλλον αν έλθει στο άλσος όχημα από άλλον σταθμό. Κατά συνέπεια οι πυροσβέστες αντί να μπουν γρήγορα στο σημείο της φωτιάς και να επιχειρήσουν, θα ασχολούνται με τον τροχό που θα κόψει τα λουκέτα.
6. Στις δευτερεύουσες πύλες (Χίου και Σχολής Αστυνομίας) να μπουν 2 κολωνάκια σύρριζα με τον δρόμο και μια λεπτή αλυσίδα σε αυτά. Οι λεπτές αλυσίδες σπάνε εύκολα από τον προφυλακτήρα των βαρέως τύπου οχημάτων της Π.Υ. ενώ ταυτόχρονα αποτρέπουν τα ΙΧ να παρκάρουν πάνω στην είσοδο. Αυτό είναι περισσότερο αναγκαίο αν αναλογιστούμε, ότι η κεντρική πρόσβαση που οδηγεί από την «Δεκελείας προς τον Κένταυρο», είναι μονίμως κατειλημμένη από ΙΧ αυτοκίνητα. Η διέλευση κατά τους θερινούς μήνες είναι αδύνατη ακόμα και για τα ΙΧ, πόσο μάλλον για τα βαριά και φαρδιά οχήματα της Πυροσβεστικής. Επίσης πάντοτε παρατηρείται το φαινόμενο ΙΧ οχήματα να έχουν παρκάρει ακριβώς μπροστά στη πύλη του ΚΕΝΤΑΥΡΟΥ, που οδηγεί στο Βόρειο τμήμα. Μερικές φορές το ίδιο φαινόμενο παρατηρείται και στην πύλη της «οδού Χίου». Ελάχιστες φορές παρατηρείται το φαινόμενο αυτό και στην πύλη απέναντι από το κτίριο της Σχολής Αστυνομίας.
7. Να υπάρχει φύλακας του Δήμου (στο ωράριο 4μμ – 11 μμ) που να μην επιτρέπει την διέλευση περισσοτέρων ΙΧ από όσα μπορούν να παρκάρουν στον δρόμο από «Δεκελείας προς τον ΚΕΝΤΑΥΡΟ». Αν αυτό δεν είναι δυνατό, τότε ολοκληρωτική απαγόρευση εισόδου των ΙΧ στον δρόμο αυτό με τοποθέτηση μπάρας (η οποία όμως να μην αποκλείεται και πάλι από ΙΧ).
8. Να μεταβιβαστεί αίτημα προς την Αστυνομία να εφαρμόζεται από τα αστυνομικά όργανα αυστηρά ο ΚΟΚ που προβλέπει αφαίρεση πινακίδων σε ΙΧ που σταθμεύουν πάνω στις εισόδους του άλσους.
9. Να εξεταστεί η δυνατότητα να συνεργαστεί ο Δήμος με ιδιωτική εταιρεία που δουλειά της είναι να απομακρύνει τα παρανόμως παρκαρισμένα ΙΧ με επιβάρυνση του κόστους στον ιδιοκτήτη. Δηλαδή κάτι ανάλογο με αυτό που κάνει ο Οργανισμός Αστικών Συγκοινωνιών με τα ΙΧ που εμποδίζουν την διέλευση των Λεωφορείων στους δρόμους της Αθήνας.
10.Σε κατάσταση επικινδυνότητας 4 ο δρόμος από «Δεκελείας προς ΚΕΝΤΑΥΡΟ» σύμφωνα με τον νόμο πρέπει να κλείνει για τα οχήματα.
11.Να χρησιμοποιηθεί η δεξαμενή 20 τόνων που διαθέτει ο Δήμος για τις ανάγκες πλήρωσης των οχημάτων, χωρίς να γίνει καμία κατασκευή που απαγορεύει το Δασαρχείο, όπως μας έχουν ζητήσει κατά το παρελθόν αξιωματικοί του 9ου ΠΣ.
12.Μέσα στο άλσος να τοποθετηθούν κόκκινα βαρέλια με κουβά και πλήρη νερού για την άμεση χρήση τους σε περίπτωση φωτιάς από τους πολλούς περιπατητές. Είναι κανόνας ότι η φωτιά που στο 1ο λεπτό σβήνει με έναν κουβά, θέλει τόνους μετά από 10 λεπτά.
13. Οι Πυροσβεστικές φωλεές παρουσιάζουν διαρροές (βλέπε φωλεά Νο 1). Υπάρχουν σωληνώσεις πολύ παλιές που χρήζουν αντικατάστασης. Σε αρκετές σωληνώσεις υπάρχουν ακατάλληλα για τέτοια δουλειά σφιγκτήρες που θα τραυματίσουν τον χειριστή τους σε περίπτωση χρήσης τους.
14.Τον χειμώνα οι σωληνώσεις των φωλεών πρέπει να απομακρύνονται, να στεγνώνονται και να φυλάσσονται σε αποθήκη. Σε κάθε Πυροσβεστική φωλεά χρειάζονται σωλήνες τύπου "Καλαμάτας" που είναι πολύ πιο εύχρηστες από τις υπάρχουσες 45”.
15.Προτείνεται η αύξηση του αριθμού των φωλεών στο Βόρειο Τμήμα. Οι Πυροσβεστικές φωλεές που βρίσκονται στο Βόρειο τμήμα είναι μόνο 6 σε αντίθεση με το Νότιο που έχει 38.
16. Προτείνεται το γκρέμισμα των 3 τραπεζιών που βρίσκονται στον χώρο πίσω από το φυλάκιο των Εθελοντών. Οι Εθελοντές παρεμποδίζονται στο έργο της φύλαξης του άλσους, από ανθρώπους που έχουν σαν στέκι τους τα τραπέζια που βρίσκονται ακριβώς πίσω από το φυλάκιο. Το φυλάκιο των Εθελοντών δέχεται επιθέσεις με πέτρες, και οι Εθελοντές που βρίσκονται μέσα σε αυτό δέχονται επιθέσεις φραστικές, και σωματικές απειλές από τις παραβατικές αυτές ομάδες ανθρώπων.
17.Στην είσοδο του άλσους – όπως γίνεται σε όλα τα σοβαρά πάρκα - να τοποθετηθεί πινακίδα επικινδυνότητας. Η ύπαρξη της προτείνεται από όλους τους ειδικούς που ασχολούνται με την Δασοπροστασία.
18.Να τοποθετηθούν στις πύλες πινακίδες που να γράφουν την φράση "απαγορεύεται η στάθμευση – είσοδος και έξοδος πυροσβεστικών οχημάτων – παράβαση του ΚΟΚ άρθρο χχχ".
19.Σε καταστάσεις επικινδυνότητας «4» η Δημοτική Αστυνομία να μπαίνει σε νυκτερινή βάρδια.
20.Προτείνουμε την τοποθέτηση 3-4 cameras μέσα στο άλσος που μεταδίδει την εικόνα ασυρματικά σε ένα Monitor που μπορεί να βρίσκεται εγκατεστημένο οπουδήποτε μέσα στα όρια της πόλης. Και μόνο ένας άνθρωπος θα ήταν αρκετός για να κάνει εποπτεία όλου του άλσους. Η χρηματοδότηση αυτού του σχεδίου δεν θεωρείται και τόσο μεγάλη εκ μέρους του Δήμου, χωρίς να υπολογίζουμε ότι υπάρχουν δράσεις της ΕΕ που χρηματοδοτούν τέτοιες ενέργειες.
21.Στα πλαίσια του Σχεδίου «Ξενοκράτης» προτείνουμε να οριστεί εκπρόσωπος του Δήμου και εκπρόσωπος των Εθελοντών για να ελέγξουν από κοινού την ύπαρξη σχεδίου αντιμετώπισης έκτακτης ανάγκης στον Δήμο μας, ή σε περίπτωση που τέτοιο σχέδιο δεν υπάρχει να γίνουν οι απαραίτητοι σχεδιασμοί.